IKEA-Pilen
pil_02.jpg
pil_01.jpg
pil_03.jpg

En kärnfull digital visuell identitet ligger inte i historien att ha varit IKEAs starkaste sida. En sådan bör förstås skapas på högre ort, på global nivå och inte på IKEA Sverige där jag har min bas idag.

En detalj som vi dock absolut inte kunde låta bli att integrera på sajten, var den mycket traditionella IKEA-Pilen. Ni vet, den som leder en i en labyrint genom varuhuset. Att inte använda den på sajten, istället för de blå knappar (med en helt annan pil) som vi hade tidigare (går att se på t.ex ikea.dk), var helt otänkbart när idén väl slagit oss.

Sagt och gjort – idag leds även besökaren på sajten framåt med hjälp av den klassiska IKEA-pilen. Labyrint eller ej!

Se det live på IKEA.se

Min roll i projektet: Konceptutveckling och formgivning

pil_04.jpg
pil_05.jpg
pil_06.jpg
pil_07.jpg